لودسل در ایران

Marjan Arad · 08:48 1400/11/27

چنانجه از اینورتر استفاده شود، اینورتر به صورت كاملا اتوماتیك این جریان را در حین راه اندازی به مقدار لازم افزایش و در حین كار به مقدار لازم كاهش می دهد، بنابراین به طور كلی هزینه برق مصرفی كاهش چشم گیری خواهد لودسل سوها داشت. نيروي رانش جريان مي باشد در ولتاژهاي پايين تخريب بافتهاي عمقي بندرت ديده مي شود اما در صورتيكه همين ولتاژ تماس طولاني با دست داشته باشد در شرايط خاص ممكن است باعث آمپوتاسيون ( قطع عضو) آن گردد از طرفي همين ولتاژهاي پايين ( بخصوص در صورتيكه مقاومت خارجي كم باشد ) مي تواند باعث عبور جرياني كه براي توليد فيبريلاسيون ( لرزش ) بطني كافي است گردد اين مسئله توجيه مناسبي براي مرگ ناشي از برق گرفتگي در جريان حمام گرفتن است بعلاوه در ولتاژهاي بالا قبل از تماس بدن ممكن است اين ولتاژ باعث پرت شدن فرد و صدمات تروماتيك ( ضربه اي ) در شخص گردد به طور كلي با ولتاژ كمتر از 100 مرگ نادر است .

اتوماسیون صنعتی

به طور كلي زماني كه جريان از نسوج عمقي بدن عبور كند ( به عبارتي ديگر بدن به صورت هادي باشد ) ممكن است باعث صدمات اعضاي داخلي بدن شود . از طرفی سازندهها نیز معمولاً چنین آزمایشهایی را كه جزء آزمایشهای استاندارد ترانسفورماتور نیست، انجام نداده و در صورت لزوم با محاسبه، اطلاعات مورد نظرشان را به دست میآورند. با افزایش کاربرد موتورهای القایی در صنعت بحث کنترل این موتورها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. اینورترها قطعات متحرک ندارند و در طیف گسترده ای از ابزارهای کاربردی استفاده می شوند، از منبع تغذیه کامپیوتر گرفته تا ابزار بزرگ حمل و نقل. اکنون که همه چیز را در مورد میدان های الکتریکی (ولتاژ) و الکترون های جاری (جریان) می دانید، تعاملی که بین آن ها وجود دارد را درک می کنید. توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل آرکا اینورتر - لودسل - شکل است. توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند. درايو فرکانس متغیر یا VFD يك سيستم براي كنترل كردن سرعت چرخش يك موتور AC با كنترل كردن فركانس برق اعمال شده به موتور الكتريكي است. بعد از مرحله استارت، فرکانس و (لودسل) ولتاژ توسط اپراتور یا کامپیوتر جهت افزایش سرعت موتور زیاد میشود.

كاهش انرژي مصرفي و لذا كاهش هزينه برق، كاهش جريان راه اندازي و در نتيجه طولاني شدن عمر موتور، امكان تغيير سرعت موتور، امكان تغيير جهت حركت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امكان كار موتور در شرايطي كه ولتاژ ورودي متغير است، امكان كنترل از راه دور، ايجاد سرعت بيشتر از سرعت نامي موتور، برنامه ريزي كردن حركت. عموما برای کاربردهای فشار قوی که نیاز به سطح بالایی از حفاظت دارند از ترکیب فیوز های HRC یا ظرفیت قطع بالا و کلید های اضافه بار (over load switches) استفاده می شود. کاربری های سنگین و دارای گشتاور راه اندازی بالا که حرکت پیوسته و بدون لرزش موتور مد نظر است و در عین حال بحث موقعیت و کنترل پوزیشن مطرح نیست.

توجه داشته باشید که برای راه اندازی موتور 380/220 با اینورتر تک به سه، سربندی موتور باید در حالت مثلث قرار گیرد. هدف از راه اندازی این وب سایت آموزشی، کمک کردن به علاقه مندان به یادگیری علم الکترونیک و میکروکنترلر بوده بخصوص دانش آموزان و دانشجویان که برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود سایتهای گوناگونی را جستجو میکنند که در نهایت به هدف خود نمی رسند، در این وب سایت سعی براین است که آموزش از پایه شروع شود.

در صورتیكه عملیات در محلی انجام میشود كه پریز اتصال به زمین در دسترس نیست (نظیر كار در كارگاه) باید بوسیله سیم جداكنندهای كه یك سر آن به سیم اتصال بدنه دستگاه وصل میگردد و سر دیگر آن را به پایه فلزی ساختمان كه به زمین مربوط است، اتصال داد. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود. امروزه بیش از 65 % مصرف انرژی در صنایع مربوط به الکتروموتور ها می باشد.

بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر فناوری سنجش - لودسل - شناخته می شود. با مدیاسافت همرا ه باشید. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب بخار فقط از ورودی سه فاز استفاده می گردد. این نوع کلیدها محافظ جریان مغناطیسی و اضافه بار - لودسل - مدار هستند، ولی در اینجا فقط در جدول محافظ های مغناطیسی ها قرار می گیرند، زیرا کندکار بوده و حفاظت آن ها برای یک خط الکتروموتور، کفایت نمی کند.